Hemmagjord rabarbersaft

Nu är äntligen saften klar och den blev supergod.
Receptet är verkligen jätteenkelt.
Jsg la till en vaniljstång så att det ska smaka lite vanilj med.
Jag köpte bara silfiltret för jag tänkte det inte behövdes någon ställning :P
När jag vä kom till kritan så tänkte jag att jag visst behöver en ställning.
Men så smart som jag är så hängde jag upp den och det funkade jättebra.
Det färdiga resultatet. Så homla gott. Ska nog försöka hinna med
en sats till innan rabarberna hinner ta slut för sommaren.
Receptet:
*1kg rabarber
*1,5 liter vatten
*4,5 dl strösocker
*saften från en citron
*
1. Koka upp rabarberbitar i vattnet i 15 min. Rör ej, då blir saften grumlig.
2. Sila av rabarberbitarna.
3. Koka upp skyn med sockret och citronsaften.
4. Låt svallna och häll upp i flaskor.
*
Detta recept gav mig 1,5 lite saft.

Kommentarer
Anonym

Ser läskande ut duktig di är
mormor



2012-06-27 @ 16:55:27
Anonym

Vad du är duktig! Ska nog prova själv oxå



2012-06-27 @ 17:21:01




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback